درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر

بیماری های نشیمنگاهی که با نام بیماری های مقعدی نیز در میان مردم شناخته می شوند از جمله عارضه هایی هستند که بسیاری از افراد ممکن است در طول زندگی به آن دچار شوند اما متاسفانه بیشتر مردم به دلیل خجالت یا ترس از روش های درمان ، نسبت به برطرف نمودن این بیماری ها اقدامی نمی کنند. کلینیک رکتال ، یکی از بهترین مراکز برای درمان بیماری های نشیمنگاهی در تهران بوده که با ایجاد محیطی مناسب و آرام زمینه خوبی را برای بیماران فراهم نموده تا افراد بدون ترس و خجالت برای رفع مشکلات خود اقدام نمایند. خوشبختانه امروزه لیزر نیز به کمک درمان های پزشکی آمده و با بهره گیری از آن دوره نقاهت و درمان بسیار کوتاه و راحت شده است. در ادامه این مقاله به بررسی درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

درمان بیماری های نشمنگاهی با لیزر - کلینیک رکتال

درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر در تهران

درمان بواسیر با لیزر

در شرایطی که رگ های ناحیه مقعد متورم شوند ، این عارضه رخ می دهد که با نام هموروئید نیز شناخته می شود. این بیماری انواع مختلفی دارد که از رایج ترین آن ها به نوع داخلی و خارجی می توان اشاره نمود. نوع داخلی بیماری بواسیر ، ناحیه داخلی مقعد را درگیر کرده و از علائم آن به خونریزی در هنگام دفع ، احساس خارش و درد در ناحیه مقعد می توان اشاره نمود ؛ این در حالی است که نوع خارجی در اطراف مقعد ایجاد شده و از علائم آن به مواردی مثل خونریزی ، درد و خارش می توان اشاره نمود. همچنین ممکن است گروهی از بیماران شاهد ایجاد لخته خون در نواحی اطراف مقعد باشند که در اینصورت درد شدیدی احساس شده و ناحیه متورم می شود. دقت داشته باشید اگر برای درمان این عارضه به موقع مراجعه نمایید و بواسیر در مراحل اولیه باشد با کمک برخی نکات مراقبتی و همچنین مصرف دارو قابل درمان است ؛ در غیر اینصورت نیاز به درمان های جدی مثل جراحی و لیزر دارید. بررسی های انجام شده نشان می دهند که بیشتر بیمارانی که تحت درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر قرار گرفته اند از روند درمان و دوره نقاهت خود احساس رضایت بالایی داشته اند اما در برخی موارد حاد که لیزر پاسخگو نباشد ، لازم است حتما جراحی صورت بگیرد و بیماران باید این نکته را در نظر داشته باشند و برای درمان زودهنگام اقدام نمایند.

درمان فیشر با لیزر

اگر پوست اطراف ناحیه مقعد دچار آسیب شود ، گفته می شود فیشر یا شقاق رخ داده که عارضه ای بسیار دردناک است و از علائم آن به مواردی مثل خونریزی ، زخم و خارش ناحیه نشیمنگاهی می توان اشاره نمود. روش های درمانی متفاوتی برای درمان شقاق وجود دارد که استفاده از تکنولوژی لیزر یکی از بهترین روش های درمان فیشر به شمار می آید که کاملا ایمن و غیر تهاجمی است.

درمان فیستول مقعدی با لیزر

به تونل کوچکی که بین مقعد و پوست وجود دارد و درست در ناحیه خارج از مقعد ایجاد می شود ، فیستول مقعدی گفته می شود. در واقع این عارضه یک اتصال غیر طبیعی از اندام های پوست به کانال مقعدی می باشد. در شرایطی که ترک های اضافی از این تونل کوچک ایجاد شوند یا تونل از عضلات اسفنکتر عبور نماید ، این عارضه به عنوان فیستول مقعدی پیچیده شناخته می شود. بروز عفونت و تجمع آبسه در بافت های اطراف مقعد از مهم ترین علل بروز این عارضه است که با علائمی مثل سوزش پوست و ناراحتی و درد همراه است که بهترین راه برای درمان آن لیزر یا جراحی می باشد.

اما از آنجایی که تیغ جراحی برای هیچکس خوشایند نیست به ویژه اگر این شرایط برای ناحیه مقعد باشد ، بهترین راه کمک گرفتن از روش های درمان بیماری های نشیمنگاهی ، لیزر است. خوشبختانه فیستول مقعدی را نیز به راحتی با لیزر کاملا بدون درد ، خونریزی و بدون نیاز به داروی بیهوشی در مدت زمان کوتاهی می توان درمان نمود. از دیگر روش های درمان این عارضه به فیستولوتومی ، فلپ آدوانسمنت ، استن ، پلاگین بیولوژیکی می توان اشاره نمود که بنا به تشخیص و صلاحدید بهترین کلینیک بیماری های مقعدی در تهران ، از روش و تکنیک مناسب برای درمان بیماری های نشینمنگاهی با لیزر استفاده می شود.

درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر - کلینیک رکتال

درمان زگیل تناسلی با لیزر

از جمله بیماری های عفونی پوستی شایع است. درمان زگیل تناسلی بسیار مهم بوده و لازم است افراد هر چه سریع تر برای درمان این زائده های پوستی اقدام کنند. متاسفانه این بیماری به راحتی از راه برقراری رابطه جنسی و تماس مستقیم پوست با پوست منتقل می شود. از جمله روش های درمانی زگیل تناسلی به کرایو و لیزر می توان اشاره نمود. لیزر درمانی یکی از موثر بخش ترین و ایمن ترین روش های درمان می باشد که تاکنون با رضایت و موفقیت بالایی همراه بوده است.  درمان زگیل ناحیه تناسلی با کمک لیزر co2 انجام می شود و طی این پروسه زائده های پوستی به آرامی تبخیر شده و از بین می روند. اشعه لیزر به راحتی به عمق بافت های آسیب دیده نفوذ می کند و زائده و ویروس عامل ایجاد کننده را از بین می برد.  درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر در این پروسه نسبت به سایر روش های درمانی با نفوذ و تهاجم بیشتری همراه بوده ؛ از این رو می تواند بیماری را به صورت قطعی ریشه کن نماید به نحوی که امکان بازگشت و عود مجدد آن بسیار ناچیز و کم است.

مزیت های درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر

• در این روش بیماران نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارند و درمان کاملا به صورت سرپایی انجام می شود.
  • بعد از پایان درمان بیماران بدون نیاز به گذراندن دوره نقاهت خاص می توانند به خانه یا محل کار خود باز گردند.
  • یکی از مهم ترین مزیت های درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر این است که نیازی به داروی بیهوشی نیست و درمان به کمک بی حسی موضعی و تنها در کمتر از یک ساعت قابل انجام است.
  • تمامی عفونت های مختلف تنها با یک جلسه لیزر درمانی قابل برطرف شدن هستند.
  • خوشبختانه در طی این پروسه بیمار با هیچگونه درد و خونریزی مواجه نخواهد شد.
  • در دوره نقاهت و درمان نیازی به تعویض مکرر پانسمان نیست.
  • نتایج حاصل از این روش درمانی با موفقیت بالایی همراه بوده و امکان بازگشت و عود مجدد بیماری وجود ندارد.
  • عارضه های موجود در ناحیه مقعد با درمان لیزری به صورت کاملا عمیق پاکسازی می شوند.
  • به کمک این تکنیک می توان همزمان هر نوع مشکل و بیماری دیگری که در ناحیه تناسلی یا مقعدی وجود دارد را برطرف نمود.
  • در درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر خبری از عوارض خطرناک و غیر قابل جبران مثل بی اختیاری در دفع گاز و مدفوع جود ندارد.

نکات مراقبتی لازم بعد از درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر

دستورالعمل های مراقبتی لازم با توجه به نوع عارضه توسط پزشک برای شما شرح داده خواهد شد ، با این حال در ادامه به برخی نکات مراقبتی مشترک اشاره شده است که بیماران پس از درمان بیماری نشیمنگاهی با لیزر  در تهران باید مدنظر داشته باشند :

1. داروهای آنتی بیوتیک تجویز شده را به موقع مصرف نمایید.
  2. نوشیدن آب و مایعات 8 الی 10 لیوان در روز توصیه می شود.
  3. حتما از منابع غنی از فیبر ، میوه و سبزیجات تازه در رژیم غذایی خود استفاده نمایید.
  4. استراحت کافی داشته باشید.
  5. پیاده روی به صورت روزانه را در برنامه خود جای دهید.
  6. در فواصل زمانی مشخص شده پانسمان خود را تعویض نمایید.
  7. از خوابیدن و نشستن روی زخم تا مدتی خودداری کنید.
  8. محل زخم خود را تا زمان بهبودی کامل تمیز و خشک نگه دارید.

عباس

سلام خسته نباشید دکتر من یه ۵ باری با مدفوع خونریزی مقعدی داشتم وقتی وسیله سنگینی بلند میکنم به خونریزی میفتم و بعدش سرگیجه شدیدی دارم رنگ خونمم روشنه دلیلش چی میتونه باشه